جانشین ابوبکر بغدادی کیست؟

افسر اطلاعاتی به جای سرکرده محصور

سایت بغداد الیوم اطلاعات و جزییاتی را از عبدالله قرداش، افسر سابق اطلاعات صدام که براساس گزارشات روزنامه تایمز انگلیس ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش او را به‌عنوان جانشین خود تعیین کرده است، منتشر کرد.

عبدالله قرداش پست‌های زیادی در طول پنج‌سال گذشته در داعش برعهده داشته است، تا این‌که به یکی از مهمترین معاونان نظامی ابوبکر بغدادی تبدیل شد. ماموریت اصلی این افسر اطلاعات سابق صدام ممانعت از دودستگی و ازهم‌فروپاشی داعش است. ماموریت دوم قرداش همچنین از بین بردن اختلافات میان این گروه به‌ویژه میان فرماندهان عرب و خارجی داعش است.

ابوعلی البصری، رئیس گروه اطلاعاتی الصقور در عراق نیز درباره وضع جسمانی ابوبکر بغدادی که باعث شده دنبال جانشین برای خود بگردد، صحبت کرد.
ابوبکر بغدادی اکنون در سوریه پنهان و فلج شده است. بعد از کشته‌شدن سرکرده‌های داعش و شکست نظامی این گروه در عراق و سوریه ابوبکر بغدادی با خطر بزرگی مواجه شده است. ابوبکر بغدادی در سوریه به همراه تعدادی از معاونانش محاصره شده است. او برای حفظ داعش تصمیم به خروج از عراق گرفت. به‌رغم گزارشاتی که درباره تعیین جانشین از سوی او منتشر شده، اما بغدادی همچنان از نفوذ بسیار قوی در میان پیروان عرب، خارجی و عراقی خود برخوردار است. ابوبکر بغدادی به دلیل این‌که فلج شده نمی‌تواند وظایفش را انجام دهد. طی عملیاتی که الصقور با هماهنگی نیروی هوایی در جریان نشست ابوبکر بغدادی با معاونانش در هجین ‌سال ۲۰۱۸ انجام داد، ستون‌فقرات ابوبکر بغدادی آسیب دید و همین موجب فلج‌شدن او شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.