تجلیلی که افکار عمومی را جریحه‌دار کرد!

حاشیه‌های تقدیر از مدیری که در زیرمجموعه‌اش فضولات حیوانی و گندم مخلوط می‌شد

چند روز پیش انتشار خبری عده زیادی از مردم شهرستان گنبد کاووس و خیلی‌های دیگر را در شوک فرو برد، خبری که می‌گفت عده‌ای در اداره غله گنبدکاووس گندم را با فضولات حیوانی ترکیب کرده‌اند. کمی بعد هم اعلام شد که در ارتباط با این ماجرا رئیس و چندین نفر از کارکنان این اداره دستگیر شده‌اند. سیروس آبادی، رئیس اداره غله، دیروز در گفت‌وگو با تسنیم خبر داد که بعد از یک شب بازداشت با وثیقه 20‌میلیون تومانی آزاد شده است.

چند روز پیش انتشار خبری عده زیادی از مردم شهرستان گنبد کاووس و خیلی‌های دیگر را در شوک فرو برد، خبری که می‌گفت عده‌ای در اداره غله گنبدکاووس گندم را با فضولات حیوانی ترکیب کرده‌اند. کمی بعد هم اعلام شد که در ارتباط با این ماجرا رئیس و چندین نفر از کارکنان این اداره دستگیر شده‌اند. سیروس آبادی، رئیس اداره غله، دیروز در گفت‌وگو با تسنیم خبر داد که بعد از یک شب بازداشت با وثیقه 20‌میلیون تومانی آزاد شده است. او گفت: «دوشنبه هفته گذشته به همراه ۸ نفر از کارکنان شرکت غله فراخوانده شدیم و بنده یک شب بازداشت شدم؛ فردای آن روز نزد قاضی کشیک رفتم و با وثیقه ملکی ۲۰‌میلیون تومانی کپی برابر اصل‌شده آزاد شدم.»

او در مورد سرنوشت گندم‌های آلوده هم گفت: «این گندم‌های آلوده به‌ میزان ۷۰۰ تن در یکی از کندو‌های سیلوی گندم ریخته شده است. گندم‌های تمام کندو‌ها در حال تخلیه است و کنترل می‌شود و با گرفتن افت در کندوی دیگر ذخیره می‌شود.» او در مورد اتهام خودش هم گفت: «فعلا اتهامی ندارم و به من گفته شده است سهل‌انگاری انجام داده‌ام اما این کارگران متخلف و دلال مربوطه اکنون در بازداشت به ‌سر می‌برند.»
ماجرا به همین جا ختم نشد. با وجود این‌که سیروس آبادی، رئیس اداره غله گنبد کاووس، گفته اتهامی غیر از سهل‌انگاری ندارد اما همین که از او برای آزادی‌اش وثیقه دریافت شده، نشان می‌دهد که به ‌هر حال اتهاماتی در میان است با وجود این کمی بعد از آزادی او تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد از او در مراسمی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و فرماندار گنبدکاووس تجلیل شده است.

این تصویر حاشیه‌های زیادی به همراه داشت و خیلی‌ها در شبکه‌های اجتماعی نتوانستند تعجبشان را با روش‌های مختلف نشان ندهند. قرجه طیار، نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس، در مورد دلیل تقدیر و تشکر از رئیس اداره غله گنبد کاووس در حالی‌ که هنوز هم پرونده مفتوح است، به «شهروند» می‌گوید: «طبق اطلاعاتی که من به دست آورده‌ام این مراسم درواقع برای تقدیر از کشاورزان شهرستان بوده است که یکی از شرکت‌های خصوصی آرد بانی آن شده و مقامات دولتی هم در آن حاضر بوده‌اند.

به دلیل پایین‌بودن قیمت محصولات کشاورزی اغلب کشاورزان ترجیح می‌دهند گندمشان را به دولت تحویل ندهند و دولت هم برای این‌که آنها را تشویق کند از روش‌های مختلف استفاده می‌کند؛ یکی از روش‌ها هم همین تقدیر و تشکر‌ها و دلجویی‌های گاه به گاه است اما هنوز معلوم نیست که چه کسی رئیس اداره غله را در فهرست کسانی که باید از آنها تقدیر شود، گذاشته

علت حضور مقامات دولتی در چنین مراسمی هم این است که به دلیل پایین‌بودن قیمت محصولات کشاورزی اغلب کشاورزان ترجیح می‌دهند گندمشان را به دولت تحویل ندهند و دولت هم برای این‌که آنها را تشویق کند از روش‌های مختلف استفاده می‌کند؛ یکی از روش‌ها هم همین تقدیر و تشکر‌ها و دلجویی‌های گاه به گاه است اما هنوز معلوم نیست که چه کسی رئیس اداره غله را در فهرست کسانی که باید از آنها تقدیر شود، گذاشته و ما هم مشغول بررسی ماجرا هستیم.»

او ادامه می‌دهد: «باید به این موضوع هم توجه داشته باشیم که ایشان هنوز مجرم شناخته نشده‌اند و موضوع فعلا در مرحله طرح اتهام است اما به ‌هر حال وقتی تعدادی از زیرمجموعه یک مدیر دست به چنین اقدامی می‌زنند که نه‌تنها تخلف است بلکه به سبب مربوط‌بودن با سلامت و خوراک مردم، افکار عمومی را جریحه‌دار کرده، درست نیست که بلافاصله از این مدیر تقدیر و تشکر صورت بگیرد. من این کار را یک کار ناپخته و بسیار نادرست می‌دانم و به دوستان هم در شهرستان تذکر دادم که هم موضوع را پیگیری کنند و هم جلوی تکرار آن را بگیرند.»
طیار به شناختش از مدیر اداره غله گنبدکاووس هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «تا جایی که ایشان را می‌شناسم او را فردی ظاهر الصلاح و سالم دیده‌ام اما به‌ هر حال یک تخلف بسیار بدی صورت گرفته و تا وقتی روشن نشود که چه چیزی پشت این ماجرا است، نباید کاری کرد که مردم بیشتر حساس شوند. گاهی پیش می‌آید که در شهرستان برخی به واسطه دوستی که با یک فرد دارند، سعی می‌کنند که برای ترمیم آبروی او کاری کنند اما باید در برخورد با متخلفان و حتی متهمان به تخلف محتاط بود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
۱ دیدگاه
  1. پیراسته فر می‌گوید

    اگراظهارات سیروس آبادی، (مدیرغله گنبدکاووس) واقعیت داشته باشد،باید رئیس کل دادگستری استان گلستان ،پاسخگوی عملکردش باشد(مشوه کردن اذهان وافکارعمومی جامعه باشد) قبل ازاثبات-مردم رانسبت به قوت وغذای اصلی(نان)بدبین کرد.
    واینکه آبروی یک انسانی بازی کرد!

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.