آمازون در آتش می‌سوزد، بولسونارو به استندآپ‌کمدی می‌رود

نقدها به عملکرد رئیس‌جمهور برزیل روزبه‌روز تندتر می‌شود

جنگل‌های آمازون در آتش می‌سوزد، اما رئیس‌جمهوری راست‌گرای برزیل ترجیح می‌دهد در این موقعیت بحرانی به کلوپ کمدی برود و نمایش‌های کمدی ببیند و بخندد. درست همان زمانی که سخنرانی بولسونارو درباره اقدامات ارتش در خاموش کردن آتش جنگل‌های آمازون از تلویزیون پخش می‌شد، او در یک برنامه استندآپ کمدی شرکت کرده و مشغول خندیدن بود.

بولسونارو البته بارها ثابت کرده جنگل‌های آمازون برایش چندان اهمیتی ندارد. او حتی دو روز پیش نیز گفت آتش‌سوزی فعلی در آمازون چیز عجیبی نیست و آن‌طور نیست که برخی از رهبران کشورهای دنیا به آن واکنش نشان داده‌اند. آتش‌سوزی جنگل‌های آمازون اما برای رهبران کشورهای دنیا آن‌قدر مهم بوده که برخی تحلیلگران می‌گویند ممکن است توافق تجاری موسوم به مرکوسور میان اتحادیه اروپا و بلوک تجاری آمریکای جنوبی را با مشکل و بحران مواجه کند.

آمازون بخش‌های بزرگی از کشورهای برزیل، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، اکوادور، بولیوی، گینه، سورینام و گینه فرانسوی را در بر گرفته است. حدود ۶۰‌درصد از جنگل آمازون در برزیل واقع شده و پرو با ۱۳ و کلمبیا با ۱۰‌درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. کارشناسان برآورد کرده‌اند اگر راهی برای متوقف‌کردن جنگل‌زدایی در این منطقه پیدا نشود، در ۴۰‌سال آینده، اثری از این جنگل بارانی نخواهد ماند. هر دقیقه 5/1 هکتار از مساحت این جنگل کاسته می‌شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.