منت‌گذاری سر مردم یا خدمت‌رسانی؟

فرماندار نورآباد ممسنی ماجرای گرداندن ام‌آر‌آی را مشکوک می‌داند، ولی کشف بامزه شهروندآنلاین را اینجا ببینید

دو روز پیش ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن یک کامیون در حال چرخیدن در سطح شهر نورآباد ممسنی دیده می‌شد که یک دستگاه ام‌آرآی اهدایی به بیمارستان این شهر را حمل می‌کرد. روی کامیون هم بنری دیده می‌شد که روی آن بابت این دستگاه از نماینده شهر در مجلس تقدیر و تشکر شده بود.

این ویدیو واکنش‌های بسیاری برانگیخت و خیلی از کاربران شبکه‌های اجتماعی انتقادهای تندی به ماجرا داشتند. تماس‌های «شهروند آنلاین» با مسعود گودرزی، نماینده ممسنی بی‌نتیجه بود؛ اما داوود ایوبی، فرماندار ممسنی، درباره این اتفاق می‌گوید: «بیمارستان جدید شهر ممسنی یک بیمارستان مرجع است و خیلی از بیماران شهرهای اطراف را پذیرش می‌کند و نبود دستگاه ام‌آرآی مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده بود تا جایی که تهیه آن به یک مطالبه تبدیل شده بود و قیمت بالای این دستگاه یعنی 25‌میلیارد تومان هم نشان می‌دهد که به‌ هر حال تهیه‌اش کار سختی بوده است؛ بنابراین فکر نکنید که اتفاق کوچکی بوده است.»

یک ویدیوی تبلیغاتی دیگر هست که این‌بار مردم در سطح شهر آن را با موبایل تهیه نکرده‌اند بلکه کاملا کارگردانی‌ شده و در آن نماینده ممسنی در مجلس و مدیر بازرگانی شرکت فروشنده می‌گویند که یک دستگاه ام‌آر‌آی برای بیمارستان ولیعصر در حال بارگیری است

او ادامه می‌دهد: «با وجود این نحوه بازتاب ماجرا سوءتفاهم بوده است. این دستگاه با پیگیری‌های مداوم مسعود گودرزی نماینده شهرستان نورآباد، هیأت‌رئیسه علوم پزشکی استان فارس و پیگیری‌های فرمانداری ممسنی از طریق استانداری تهیه شد و این‌طور نیست که خود ایشان دستگاه را شخصا به بیمارستان اهدا کرده باشند. از طرفی خودرویی که حامل دستگاه بوده قاعدتا نباید از آن مسیر می‌گذشت و گفته می‌شود که اشتباهی به جای رفتن به بیمارستان جدید، راهی بیمارستان قدیم که در مرکز شهر قرار دارد، شده است.»

ایوبی در مورد این‌که اگر قصد تبلیغ نبوده ماجرای بنر و بلندگویی که خودرو و دستگاه ام‌آر‌آی را همراهی می‌کرد،‌ چه بوده است، می‌گوید: «موضوع در دست بررسی است و اگر ثابت شود که قصد تبلیغ یا تخریب ایشان بوده، برخورد می‌شود.»

با جست‌وجو در خبرها می‌بینیم که احمد احمدی‌زاده معاون سیاسی-‌امنیتی استانداری فارس هم همین حرف‌ها را زده و کل ماجرا را سوءتفاهم خوانده است؛ اما با جست‌وجوی بیشتر به یک ویدیوی تبلیغاتی دیگر هم برمی‌خوریم که این‌بار مردم در سطح شهر آن را با موبایل تهیه نکرده‌اند بلکه کاملا کارگردانی‌شده است و در آن گودرزی نماینده ممسنی و مدیر بازرگانی شرکت تایماز و نماینده فلیپس می‌گویند که یک دستگاه ام‌آر‌آی برای بیمارستان ولیعصر در حال بارگیری است. حاضران در این ویدیو هم مراتب تشکرشان از نماینده شهر ممسنی را اعلام می‌کنند و بر اهمیت و کیفیت دستگاه ام‌آر‌آی هم تأکید زیادی می‌شود.

 

دکتر مرادی، رئیس بیمارستان ممسنی، در مورد کل این ماجرا می‌گوید: «عقیده ما این است که باید هر چیزی سر جای خودش باشد، سیستم یکپارچه باشد و وقتی یک مرکز درمانی به وسایل تشخیصی نیاز دارد به دستش برسد و نماینده هم به کار اصلی‌اش که قانونگذاری است، بپردازد؛ اما وقتی هر چیزی سر جای خودش نیست باید برای تهیه تجهیزات دست به دامن هر کسی ازجمله نماینده‌ها شد و ایشان هم زحمت کشیدند. ما از زمان وزیر بهداشت قبلی در انتظار رسیدن این دستگاه بودیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.