ويلموتس وکيل مدافع داوران فوتبال!‏

چرا سرمربي تيم‌ملي رويه خلاف کي‌روش را در پيش گرفته؟

سرمربی بلژیکی تیم‌ملی فوتبال که برخلاف کارلوس کی‌روش در این چند ماه با کمترین حاشیه کار ‏خود را پیش برده، روی مسأله عدم اعتراض به داور توسط بازیکنانش در زمین تأکید جدی دارد.

مارک ویلموتس ‏چند روز بعد از حضورش در ایران، در تمرین تیم جوانان حاضر شد و به بازیکنان این تیم تأکید کرد که به ‏هیچ وجه به داور مسابقه اعتراض نکنند؛ اگرچه روی حرف‌شنوی از مربیان نیز تأکید داشت.

در بازی‌های ‏تدارکاتی تیم‌ملی در این مدت هم شاهد بودیم که ویلموتس با آرامش نسبی کنار خط حضور دارد و خیلی اهل ‏جنجال و درگیری با داور نیست. اینها دقیقا اتفاقاتی برعکس دوران حضور کی‌روش را رقم زده که نه‌تنها ‏خودش به داور حمله می‌کرد، بلکه از کادرفنی و بازیکنانش هم می‌خواست داور را در همه بازی‌ها تحت فشار ‏بگذارند.

تأکید ویلموتس به مسائل داوری و آگاه بودن بازیکنان به این مسأله باعث شد تا قبل از سفر به ‏هنگ‌کنگ یک جلسه توجیهی با تدریس علیرضا فغانی برای
ملی پوشان برگزار شود. در این کلاس داور ‏بین‌المللی فوتبال ایران به بازیکنان آخرین تغییرات قوانین داوری در فوتبال را توضیح داد تا آنها در بازی‌های ‏مختلف بی‌جهت به داور معترض نشوند یا حرکتی خلاف قانون انجام دهند که برای خودشان و تیم‌ملی ‏دردسرساز شود.  این‌طور که پیداست اعتراض به داوری در تیم ویلموتس ممنوع بوده و همه باید به حریم داور ‏احترام بگذارند. شخصیت آرام مربی بلژیکی که اتفاقا خیلی خشک هم نیست، باعث شده تیم‌ملی روند جدیدی ‏را در پیش بگیرد و شاهد تحول بزرگی چه از نظر رفتاری و چه فنی در تیم‌ملی باشیم. حالا باید دید با شروع ‏بازی‌های رسمی تیم‌ملی و البته در صورت رخ دادن اشتباهات داوری علیه ایران ویلموتس چه واکنش‌هایی از ‏خود نشان می‌دهد. با شرایط فعلی قطعا نباید انتظار جنجال‌های دوران کی‌روش را در کنار زمین داشته باشیم. ‏

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.