پیمانکار حیوان‌آزار دوباره پیمانکار شد!

انتخاب پیمانکار جنجالی کهریزک به‌عنوان مسئول نگهداری و عقیم‌سازی سگ‌های کرج

ماجرای کشتار سگ‌ها در کهریزک که مدتی پیش در رسانه‌ها منتشر و به تجمع اعتراض‌آمیز حامیان حیوانات در مقابل شهرداری تهران منجر شد، سرنوشت نامعلومی دارد و حالا هم «رویداد 24» گزارش داده که همان پیمانکار در شهر دیگری با همان عنوان مشغول به کار شده است!

جریان از این قرار است که شهرداری تهران خبر داده بود در ماجرای جنجالی کشتار سگ‌ها که فیلم‌های آن در فضای مجازی پخش و باعث اعتراض شد، قرارداد دکتر کرمی، دامپزشک پیمانکار آن مرکز باطل شد. اما روز گذشته خبر رسید همان شرکتی که در کهریزک از آن خلع ید شده بود، حالا پیمانکار عقیم‌سازی سگ‌های «حلقه در» شده است.
در همین زمینه بنفشه شجاع، مدیر سمن «هستی‌بانان ایرانیان» که سازمانی مردم‌نهاد برای حمایت از حیوانات است، در گفت‌وگو با این کانال از برگزاری جلسات متعدد با شورای شهر و مجیدی جانشین حمیدرضا تحصیلی در شرکت سازماندهی مشاغل شهرداری تهران خبر می‌دهد؛ شرکتی که مسئولیت برگزاری مناقصه کهریزک را برعهده داشته است. او می‌گوید: «طی این جلسات ما نامه‌ای به حجت نظری عضو شورای شهر تهران داده و درخواست کردیم که با هزینه خودمان به‌عنوان سمتی که نیروی‌های متخصص در اختیار دارد تا برگزاری مناقصه‌ای دیگر و انتخاب مدیریت جدید از سگ‌های این مرکز نگهداری کنیم، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.» شجاع با بیان این‌که شرایط نگهداری حیوانات در این مرکز بسیار بد است و زمان زیادی برای نامه‌نگاری نداریم، تصریح کرده: «با توجه به این‌که مرکز کهریزک درحال حاضر فاقد مدیریت است، سگ‌های داخل مجموعه در شرایط گرسنگی قرار داشته و در قفس‌های کوچک به صورت گروهی نگهداری شده و این مسأله می‌تواند جان آنها را به خطر بیندازد.»
بعد از این ماجرا یکی از حامیان حیوانات گفته: «براساس قرارداد منعقده میان شهرداری و پیمانکار، برنده مناقصه نگهداری از سگ‌های بلاصاحب، موظف به زنده‌گیری، سالم‌سازی، عقیم‌سازی و رهاسازی این سگ‌هاست؛ از این جهت نگرانی ما در منطقه «حلقه دره»، حضور نادر کرمی به‌عنوان پیمانکار این مناقصه است. چنانچه دو‌سال پیش هم ایشان در این منطقه و قبل از آن در مراکز «کمال‌شهر» و «سهیلیه» حضور داشتند و همان اتفاقات کهریزک در آن رقم خورد.»
بنا به همان گزارش، ۵ شرکت به این پیمانکار نزدیک هستند که یکی از آنها «آریا دامپرور» نام دارد. مدیرعامل شرکت دیگر همسر ایشان و یکی از شرکت‌های دیگر نیز در اختیار یکی از خویشاوندان اوست و به این ترتیب با اسامی مختلف در مناقصات شرکت می‌کنند و سازمان پسماند شهرداری‌ها هم با آنها همکاری می‌کنند. ماجرا از این قرار است که معمولا در مناقصه‌ها، رقمی به‌عنوان هزینه‌های عقیم‌سازی، سالم‌سازی، نگهداری و غذای حیوانات درج می‌شود اما برخی پیمانکاران برای آن‌که سود بیشتری بکنند، با نازل‌ترین مواد بنزین و فسفات به قلب سگ‌ها تزریق می‌کنند و هزینه‌های تعریف‌شده به جیب خودشان می‌رود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.