خبر‌نگار کم سابقه یا مدیر جوان آینده‌دار؟

همه چیز درباره مینا مهرنوش مدیرعامل رایتل

دیروز روابط عمومی رایتل خبری کوتاه را منتشر کرد. مینا مهرنوش مدیرعامل جدید این اپراتور است. اما همین خبر کوتاه واکنش‌های بزرگی را به همراه داشت. مهمترین واکنش‌ها از سوی سازمان تنظیم مقررات – رگولاتور حوزه ارتباطی – ابراز شد که این انتصاب را غیر قانونی خواند.

تنها ساعاتی قبل از آن رگولاتور معرفی مدیران اپراتورها و اعضای هیات مدیره آنها را منوط به تایید کمیسیون تنظیم مقررات کرده بود. خبرهای تایید نشده دیگری هم بود از جمله استعفای سه عضو از چهار عضو هیات مدیره رایتل. در میانه همه این دعواها خود شبکه رایتل هم روزهای متزلزلی را تجربه می‌کند.
از جمله قطعی پنج ساعته سه روز قبل که سروصدای بسیاری از کاربران را درآورد و البته این اختلال در شبکه طی یک ماهی که دعوا بر سر مدیرعامل جدید این اپراتور بالا گرفته، تشدید شده است. سازمان تنظیم مقررات صبح دیروز اعلام کرد که کمیسیون تنظیم مقررات مصوبه جدیدی داشته و در آن شرایط تازه‌ای برای معرفی مدیران اپراتورها در نظر گرفته است. حسین فلاح جوشقانی به ایرنا گفت«از امروز با تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، هرگونه انتصاب و معرفی جدید برای اعضای هیات مدیره، مدیرعامل، قائم مقام و مدیر فنی ارایه کنندگان دارای پروانه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که بیش از ۵۰۰ هزار کاربر دارند، باید بر اساس شاخص‎‌ها و روشی که توسط رگولاتوری اعلام می‌شود، به تایید برسد.»
آذری جهرمی، وزیر ارتباطات هم قبل از این در حاشیه هیات دولت درباره انتصاب مهرنوش به عنوان مدیرعامل رایتل تردیدهایش را اعلام کرده و درباره او گفته بود:‌«خانم‌های موفق در عرصه فناوری اطلاعات کم نداریم. شرایط رایتل مقداری خاص است و (ایشان) هنوز منصوب نشده‌اند. ایشان عضو هیات مدیره این شرکت هستند و تصمیم بر عهده هیات مدیره است.»
با وجود تمام این حاشیه‌ها، امروز رایتل به طور رسمی اعلام کرد که «مینا مهرنوش» که از تاریخ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ به عنوان عضو هیات مدیره رایتل منصوب شده بود بر اساس مصوبه ۱۳۹۸/۰۶/۰۲ هیات مدیره رایتل به عنوان مدیر عامل این اپراتور فعالیت خود را آغاز کرده است. او زمانی ریاست پارک علم و فناوری دانشگاه تهران (شعبه پردیس فارابی) را هم بر عهده داشته و همچنین برای اولین‌بار رشته تجارت الکترونیکی در ایران را راه‌اندازی کرده که در سال ۱۳۸۵ در دانشکده اقتصاد دانشگاه ایران برپا شد.
او که زمانی صاحب امتیاز و مدیر مسئول روزنامه «کسب و کار» بوده در طول دوران فعالیت خود چندین بار در لیست بانوان برتر کارآفرین کشور قرار گرفته و حال باید منتظر ماند و دید در صورت عملیاتی شدن حضور یک زن در مقام مدیرعاملی رایتل، این اتفاق چه اثری بر فعالیت این سازمان خواهد گذاشت و ایا درنهایت رایتل میتواند جهشی بزرگ را تجربه کند؟سوال دیگر این است که رایتل می‌تواند همچنان مدیرعاملش را حفظ کند یا مهرنوش برکنار خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.