قضیه جماعت انقلابی‌نما و پروژه ماساژورسازی

قرار است تخریب، شایعه‌پراکنی و دروغ‌پردازی جای رقابت سیاسی را بگیرد؟

در روزهای اخیر، برخی از کاربران فضای مجازی با انتشار پست‌هایی از دستگیری یک باند گسترده ماساژ مختلط در تهران خبر دادند؛ باندی که علاوه بر ماساژ، به مشتریان خود خدمات جنسی نیز ارایه می‌داد. نکته‌ای که در این بین حاشیه‌ساز شد، توییت دو تن از نمایندگان مجلس بود که به‌صورت تلویحی و غیرمستقیم به ارتباط سرکرده این باند ماساژ مختلط با یکی از نمایندگان مجلس اشاره کرده بودند.

سایت باشگاه خبرنگاران وابسته به صداوسیما نوشته است: «هر چند در این دو پست اسمی از نماینده‌ای مطرح نشد، اما با یک جست‌وجوی ساده در شبکه‌های اجتماعی شاهد آن بودیم که برخی از کاربران سرتیم این باند ماساژ را برادرزاده پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کردند.» در همین راستا محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با انتشار پستی نوشت: «اتاق‌های فکرشان برای فرار از پاسخگویی، هر روز به دنبال حاشیه‌سازی و ایجاد دوقطبی‌های نخ‌نما هستند. دختر آبی را مستمسک قرار دادند، تا جایی که ‎پسر فوتبالی را فراموش کردند و امروز در منجلاب ‎آقازاده ماساژور فرو رفته‌اند.»

به‌تازگی سلحشوری با انتشار پستی در توییتر به این شایعات واکنش نشان داد. او در حساب کاربری خود نوشت: «فی قلوبهم مرض فزادهم اللّه مرضا و لهم عذاب الیم بما کانوا یکذبون (بقره-۱۰) دو برادرزاده ۴ و ۲۰ساله دارم که اکنون در کنار خانواده خود در اهواز هستند. برادرم که فرزندش۲۰ساله است، در نوجوانی به جبهه رفت و جانباز است. از خدا بترسید و آخرت خود را فدای دنیای دیگران نکنید.»

پس از آن بود که حمید رسایی، نماینده سابق مجلس بابت انتشار این دروغ از خانم سلحشوری عذرخواهی کرد. تورج سلحشوری، برادر ‎پروانه سلحشوری که دروغ ‎آقازاده ماساژور را درباره فرزند او مطرح کرده‌اند نیز در گروه تلگرامی دوستان دوران جنگش نوشت: «‌ای جماعت انقلابی‌نما! روشی که در پیش گرفته‌اید روش ‎شیطان است.»

«کارن خانلری»، عضو کمیته علوم، تحقیقات و فناوری کمیسیون آموزش مجلس در مورد حاشیه نماینده مردم تهران در مجلس که با شایعه‌ای اخیرا در قالب هشتگ آقازاده ماساژور مورد حمله مخالفان سیاسی خود قرار گرفته، به شهروندآنلاین گفت: «مدت‌هاست که فضای سیاسی و اجتماعی جامعه ما به لحاظ اخلاقی، فضای مناسبی نیست و گاهی آدمی را آزرده می‌سازد. عموما فضای سیاسی و اجتماعی جامعه توسط نخبگان آن ساخته می‌شود و متاسفانه شرایط فعلی نیز بیشتر توسط برخی نخبگان سیاسی و اجتماعی به وجود آمده است و تاسف بیشتر آن‌که رسانه‌های مکتوب و مجازی نیز به گسترش این فضا کمک می‌کنند. گاهی حد از این هم بالاتر می‌رود و مسائل شخصی برخی آدم‌ها از تریبون‌های رسمی افشا می‌شود. اگر چنین رویه‌ای به یک عادت سیاسی و اجتماعی تبدیل شود و به تدریج رنگ رفتار به هنجار را به خود بگیرد، نوبت به همه خواهد رسید و در آن روز، حیثیت افراد مورد آسیب جدی قرار می‌گیرد و تخریب می‌شود.»

نماینده مسیحیان ارامنه شمال کشور با اشاره به این‌که این‌گونه اتفاقات با نزدیک‌شدن انتخابات مجلس اجتناب‌ناپذیر است، گفت: «فضای سیاسی کشور به دلیل نزدیک‌شدن ایام انتخابات مجلس کمی متفاوت‌تر از گذشته می‌شود و تیرگی رفتارهای سیاسی در برخوردها و اظهارنظرها زیاد می‌شود. به دلیل نزدیک‌شدن به انتخابات مجلس، برخی به دلیل ادای تکلیف، برخی به جهت معرفی دستاوردها و برخی هم به دلیل ابراز دیدگاه‌های شخصی و برجسته‌کردن خود اظهارنظرهایی می‌کنند که در گذشته از سوی آنان صورت نمی‌گرفته است.» خانلری در مورد آثار مخرب گفتارهای غیرمتعارف سیاسیون بر جامعه معتقد است که «یکی از اثرات مخرب ادبیات غیرمتعارف سیاسیون تغییر سبک گفتاری و رفتاری مردم است؛ هر چقدر گفتار غیرمتعارف و رفتار نابهنجار از سوی سیاسیون بیشتر در جامعه رواج یابد، این نوع ادبیات برای مردم عادی‌تر می‌شود. دیدیم که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با وجود این‌که کسی اطلاعی از صحت و سقم این اتفاق نداشت، همه به این اتهامات دامن می‌زدند.»

این نماینده مجلس در ادامه گفت: «این مسائل موجب می‌شود چهره مجلس خدشه‌دار شود و به گونه‌ای ساختارشکنی کنند. مبارزه سیاسی این‌گونه نیست که با آبروی رقیب سیاسی خود بازی کنیم. باید قواعد و بازی سیاسی را در راستای آگاهی‌رسانی به جامعه و مردم معنی کنیم. باید اعتبار جایی که به نام خانه ملت معروف است، حفظ شود و در حفظ آبروی نمایندگان مردم بکوشیم.»

 


بعد از مطالعه این گزارش یادداشت برادرزاده چه کسی ماساژور بود؟ را مطالعه کنید

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.