سرقت های سریالی برای پرداخت مهریه

مرد جوانی که برای پرداخت 514 سکه طلا‌ی مهریه باند سرقت‌های سریالی در شرق تهران را تشکیل داد

مرد جوان برای پرداخت مهریه همسرش دست به سرقت‌های سریالی زد. این سارق در حالی ‌که مشغول سرقت خانه یکی از شهروندان تهرانی بود، از سوی پلیس دستگیر شد. هر چند او در اظهاراتش هنوز به تعداد دقیق سرقت‌هایی که انجام داده، اعتراف نکرده است اما ظاهرا تعداد زیادی خانه را در شرق تهران  با کمک همدستانش خالی کرده است. این جوان پیش از این هم به جرم سرقت برای چند ماه به زندان افتاده بود؛ اما ظاهرا حبس هم نتوانسته مانع ادامه تبهکاری‌هایش شود.

ماجرا از تماس تلفنی یک شهروند با پلیس شروع شد؛ مردی که از پشت تلفن هراسان از پلیس می‌خواست که تا به خانه او بیایند و تا دیرنشده سارقانی را که به گفته او داخل خانه‌اش حضور داشتند، دستگیر کند. این مرد در صحبت‌هایش به ماموران گفت:  «من همراه خانواده به خانه یکی از اقوام رفته بودم اما برای کاری به خانه برگشتم. وقتی نزدیک خانه شدم، سروصدای مشکوکی توجهم را جلب کرد. بعد هم مطمئن شدم که چندنفری در خانه من هستند.»

به دنبال صحبت‌های این مرد، ماموران پلیس راهی محل شدند. با حضور ماموران در خانه مرد میانسال مشخص شد که ظن صاحب خانه بیراه نبوده است و دو مرد جوان در حین سرقت در خانه دستگیر شدند. همچنین دو پسر جوان دیگری هم که در همان کوچه زاغ‌زنی می‌کردند، از سوی ماموران شناسایی و دستگیر شدند و در همان تحقیقات ابتدایی به سرقت‌های متعددی اعتراف کردند. این در حالی بود که از چندی قبل گزارش‌های متعدد و مشابهی از سرقت منازل در شرق تهران به پلیس رسیده بود و ماموران در حال تحقیق و بررسی برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی بودند.» شایان سردسته این باند سرقت درباره انگیزه‌‌اش به ماموران گفت: «زنم باعث شد تا کار من به این‌جا برسد. من آشپزحرفه‌ای در یکی از رستوران‌های مطرح تهران بودم. همه مشکلاتم بعد از ازدواج شروع شد. مدام با همسرم دعوا داشتیم. اوایل عاشق هم بودیم اما نمی‌دانم چه شد که کارمان به طلاق و جدایی رسید. بعد هم مجبور بودم 514 سکه‌ای را که مهرش بود، بپردازم.» او در ادامه اعترافاتش گفت:  «من تا الان دوبار به زندان رفتم. چند وقت پیش پس از 6 ماه که از حبس آزاد شدم، فردای همان روز سرقت را شروع کردم. جورکردن این همه سکه کار راحتی نیست. با همدستانم هم شرط کردم که اگر در خانه سکه‌ای باشد، مال من است و بقیه چیزها مال آنها؛ چون می‌خواهم فقط زودتر از شر این مهریه خلاص شوم.» این سارق همچنین درباره شگردی که اعضای باندش برای خالی‌کردن خانه‌های مردم استفاده می‌کردند هم توضیح داد:  «همان شیوه قدیمی بود؛ زنگ خانه‌هایی که چراغ‌شان خاموش بود را می‌زدیم. اگر کسی جواب نمی‌داد، خب معلوم بود که سوژه خوبی برای سرقت است. البته این شیوه خیلی ساده و قدیمی بود ولی هنوز هم جواب می‌دهد. اعضای باند هم همه در زندان با هم آشنا شدند.»

بازپرس ایردموسی که رسیدگی به این پرونده را بر عهده دارد، قرار بازداشت موقت برای متهمان صادر کرده  و این سارقان برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران آگاهی  قرارگرفتند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.