مهر یک میلیاردی و جنس داغون بلژیکی‎!

زندگی علمی- تخیلی‌مان درحالی ادامه دارد که هفته گذشته مسکن مهر در برخی مناطق قیمت بالای یک ‏میلیارد تومان پیدا کرد تا ما یک‌بار دیگر ثابت کنیم می‌شود کاری کرد که هیچ بشری دیگر نتواند صاحب خانه ‏شود. این را حتی کارخانه‌های رب‌گوجه‌فرنگی و شربت آلبالو هم فهمیده‌اند. برای همین است که دیگر وقتی ‏می‌خواهند جایزه ۵۰‌میلیون تومانی بدهند، نمی‌گویند کمک‌هزینه خرید خانه. حتی دیگر از آن به‌عنوان ‏کمک‌هزینه خرید خودرو هم نام نمی‌برند و می‌گویند: «بذار تو جیبت، بذار تو جیبت، اصلا چیز قابل داری ‏نیست. فقط خواستم بفهمی یادت بودم.» خوشبختانه الان سطح دغدغه مردم از اینجور مادیات مانند خانه و خودرو گذر کرده و همه سعی می‌کنند یک لقمه نان بخورند و به باقی این مسائل دلبستگی نداشته باشند‎.
در خبری دیگر داشتیم که قرار است همه‌‌مان تا چند وقت دیگر یکی یک کشتی اجاره کنیم و برویم برای ‏خودمان نفت بفروشیم و برگردیم. در همین راستا پیشنهاد می‌شود که همگی در لحظه‌ آخر حرکت و ‏کشیدن بادبان‌ها، داد بزنیم و به مسئولان بگوییم:   «راستی مملکت چیزی لازم نداره؟ اگه می‌خواد بگیدا، نه ‏بابا چه زحمتی، ما که داریم تا اونجا می‌ریم حالا چهار تا کالای اساسی و اینا که چیزی نیست. فقط برام ‏اس‌ام‌اس کن، اینجوری یادم می‌ره‎.‎‏»‏‎
خبر مهم دیگر این هفته درباره پرونده برادر ارجمند، جناب آقای مارک ویلموتس بود. یک رقمی تو ‏مایه‌های ۲۰۰‌میلیارد تومان باید به این عزیز دل، این ستون مربی‌های بِکَن خسارت بدهیم. جدا از اینکه ‏نمی‌دانم دو تا باخت و مساوی چه خسارتی به ایشان وارد کرده، آقای کفاشیان در اظهار نظری که بازار نقل و ‏انتقالات فوتبالی را مثل بمب ترکاند، گفت: «به‌هرحال شما یک جنسی را می‌خرید، برخی اوقات هم خراب ‏از آب در می‌آید.» جدای از اینکه ایشان با این اظهاراتش خار تشبیه را در چشم ما فرو کرد، باید بگوییم ما ‏انسان‌های معمولی، تا ته و اعماق یک جنس را درنیاوریم و از فروشنده قول مردانه نگیریم که خراب نشود و او ‏هم جان همه کس و کارش را قسم نخورد، خرید و فروش انجام نمی‌شود. مثلا همین چند روز پیش من یک ‏زیرپیراهنی خواستم بخرم، به قدری با فروشنده چانه زدم و از جنس و کیفیتش پرسیدم که آخر سر ضمانت ‏کرد اگر کمتر از یک‌سال دوام آورد می‌توانم بروم پولم را پس بگیرم که خب ویلموتس که زیرپوش نبوده به ‏ضمانت نیازی باشد‎.
خبر آخر این هفته هم درمورد سرعت غیرقابل تصور کاهش جمعیت بود. به‌طوری که گفته می‌شود این ‏سرعت وحشتناک و از اینجور چیزهاست. ما برای حل این معضل چند پیشنهاد آماده کرده‌ایم که در ادامه ‏یکی‌یکی می‌گوییم. اول اینکه هر زوج یا حتی فردی را در خیابان دیدیم که حداقل دست دو بچه در ‏دست‌شان نیست، آنها را به گشت ویژه ارشاد در مسائل مربوطه هدایت کنیم. دوم اینکه جریمه تعیین کنیم ‏و از کار طرف را بیکار کنیم. البته از قبل باید به او اخطار بدهیم که اگر تا فلان تاریخ جواب آزمایش مثبت رو ‏میز من نباشه، خودت و همسرت هیچی اما گاوتون دوقلو می‌زاد و باید بری گوشه خونه. کلا باید سخت ‏بگیرید تا بچه‌دار شوند. یک مدت است که مسئولان مردم را لوس کرده‌اند و بهتر است دیگر بیشتر از این با ‏توصیه و خواهش وقت گرامی‌شان را تلف نکنند‎.

شهاب نبوی، طـــنــزنـویــس

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.