پزشک دهکده

روایتی از ۱۸ سال خدمت یک پزشک در مناطق روستایی

جمیله احمدی نمونه ای از انسان های وارسته و ایثارگر در خراسان جنوبی بوده که طی ۱۸ سال خدمت در مناطق محروم و روستایی، خدمات پزشکی ارزشمندی را به محرومان ارائه کرده است.

جمیله احمدی که مدرک فارغ التحصیلی اش را سال ۸۱ اخذ می کند: از همان ابتدا برای انجام طرح کارورزی به دورترین نقاط اعم از مناطقی محروم در زاهدان و میرجاوه اعزام شدم. وی ادامه می دهد: اگرچه به عنوان پزشک عمومی مشغول فعالیت هستم اما لحظه ای از انجام کارهای داوطلبانه غافل نبوده ام. احمدی می افزاید: هر زمان که جمعیت هلال احمر درخواست کمک برای اعزام پزشک به مناطق محروم داشته، داوطلبانه پا پیش گذاشته و در قالب کاروان های سلامت به مناطق دوردست عازم شده ام. وی که در سال ۹۳ به عنوان رئیس شبکه بهداشت و درمان خوسف منصوب می شود، می گوید: ایجاد پیوند بین من و هلال احمر باعث شد تا بیش از گذشته در عرصه خدمات داوطلبانه و بشردوستانه ثابت قدم باشم.

احمدی که بنا به گفته خودش ۱۸ سال خدمتش را تنها در مناطق روستایی و محروم بوده است، می گوید: خدمت به محرومان شیرین ترین دستاورد سال ها خدمتم است. وی با اشاره به فعالیت مستمر در کاروان های سلامت بیان کرد: با حضور در مناطق عشایری و محروم، رنگ زندگی برایم تغییر کرد چراکه معنای مهربانی و ایثارگری را در قعر محرومیت ها یافتم. احمدی ادامه می دهد: از حضور در کاروان های سلامت نه تنها احساسی خوشایند دارم بلکه درس خودباوری، فداکاری، گذشت و مهربانی را از روستاییان آموختم.

احمدی که شیرینی ها و تلخی های زیادی را از سال ها خدمتش در دل دارد، می گوید: در یکی از کاروان های سلامت در روستای معدن قلعه زری از شهرستان خوسف، متوجه محرومیت و فقر خانواده ای شدیم که توان پرداخت هزینه های درمان فرزندش را نداشتند.

وی ادامه می دهد: با رایزنی های انجام شده یک خیر حامی این خانواده نیازمند شد و هزینه های درمان فرزندش را پرداخت کرد که جای بسی خوشحالی بود. احمدی می گوید: اگرچه تلخی ها و سختی های زیادی در راه خدمت به نیازمندان تجربه کردیم اما شیرینی دستاوردهایی که به همراه داشت، طعم ناخوشی ها را از بین برده است. هرچند مثال این بانوی داوطلب بسیار هستند اما باید گفت و نوشت تا مردم بدانند روحیه ایثار گری همیشه وجود دارد و وجدان انسان های روشن فکر و بشر دوست همیشه بیدار است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.