اعزام متخصصان دارویی هلال احمر به سیستان و بلوچستان

در سفر رئیس جمعیت هلال احمر ایران مطرح شد

رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی زاهدان تاکید کرد: هفته آینده با اعزام متخصصان دارویی هلال احمر به سیستان و بلوچستان برای رفع مشکلات دارویی مردم استان، برنامه ریزی محیطی لازم انجام می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر همتی در سفر به استان سیستان و بلوچستان به منظور بازدید از روند اجرای طرح “نذر آب3” از افتتاح 1400 خانه هلال در هفته جاری خبر داد و افزود: جمعیت هلال‌احمر طرح راه اندازی خانه‌های هلال را با تایید ریاست جمهوری آغاز کرده است.

وی افزود: هلال احمر سه هولدینگ بزرگ از جمله شرکت نوید با ۲۴ فروند بالگرد و 100 خلبان، شرکت سرمایه‌گذاری هلال در حوزه های دامپروری و ساختمانی و نیز سازمان تدارکات پزشکی را دارد و فعالیت ها طوری پیش رفته که به تازگی وارد تالار شیشه‌ای بورس شده‌ایم. کشت و صنعت هلال نیشابور یکی از شرکت های جمعیت است که وارد تالار بورس شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران: کشت و صنعت هلال نیشابور یکی از شرکت های جمعیت است که وارد تالار بورس شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر در کشورهای آفریقایی مراکز دارویی دارد که از تولیدات داخلی خود در این مراکز استفاده می‌کنیم، بنابراین ما در بحث بازاریابی این تولیدات مشکلی نداریم و تولیدات روز به روز در حال افزایش است.

دکتر همتی تاکید کرد: ما به مردم سیستان و بلوچستان قول می‌دهیم که همکاران و متخصصان دارویی هلال احمر، هفته آینده به سیستان و بلوچستان سفر می کنند و برای رفع مشکلات دارویی مردم استان، برنامه ریزی می کنند.

دکتر هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در این دیدار اظهار کرد: همکاری میان دانشگاه و هلال‌احمر همواره در بحران‌ها خودش را نشان داده است. ما از سال ۱۳۹۷ پیگیر راه‌اندازی کارخانه دارویی در سیستان و بلوچستان بودیم که به تازگی با آن موافقت شده است. از جمله مزایای آن، اشتغال زایی، رقابت در بازار بزرگ جهانی و تامین نیاز داخلی در زمینه دارو است.

هاشمی شهری افزود: راه توسعه کشور پژوهش و گسترش فناوری است. ما نزدیک ۱۴ هزار متر فضا در اختیار مراکز رشد و فن آوری قرار دادیم و امیدواریم از ظرفیت‌های هلال احمر برای توسعه این مراکز استفاده کنیم. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با مشارکت جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی استان، فعالیت‌های مشترکی در زمینه تولیدات دارویی انجام شود.

دکتر هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.